Veelgestelde vragen

Hoe wijzig ik mijn gegevens?

U wijzigt uw gegevens eenvoudig via ‘Uw account’. Hier kunt u ook uw wachtwoord wijzigen. Naar uw account.

Ik kan niet inloggen. Wat moet ik doen?

De toegang tot uw account verloopt nooit. Controleer of u met de juiste gegevens probeert in te loggen. Wellicht heeft u in het verleden meerdere gebruikersnamen gehad. U vraagt een nieuw wachtwoord aan met de knop ‘wachtwoord vergeten?’ tijdens het inloggen.

Hoe kom ik in aanmerking voor pakketkorting?

Fiscaal-online.nl biedt twee totaalpakketten aan: Btw Compleet en Fiscaal Online. Deze pakketten vindt u terug op de prijzen-pagina.
Als u losse licenties bestelt die samen een van de totaalpakketten vormen krijgt u deze korting automatisch.

Breidt u tussentijds uw pakket uit, waardoor u een totaalpakket afneemt?
Dan krijgt u vanaf de volgende factuurperiode automatisch korting op uw licenties.

Heb ik altijd inzicht in mijn aangiftes en gegevens?

Ja! Uw account verloopt nooit. In het verleden gedane aangiften kunt u altijd inzien en exporteren. Log hier in.

Kan ik mijn licenties tussentijds wijzigen?

Ja. U kunt op elk moment uw licenties wijzigen. De licenties worden afgegeven per kalenderjaar. Zo kunt u altijd aangiftes doen over dat betreffende jaar.

Voorbeeld: U breidt uw account in maart 2018 uit met Aangifte Omzetbelasting. Met uw licentie kunt u voor alle perioden t/m 2018 aangifte doen.

Tot wanneer loopt mijn account?

Uw account verloopt nooit. U houdt dus altijd toegang tot uw aangiften en gegevens. Uw licenties lopen per kalenderjaar en worden automatisch voor u verlengd. Elk jaar ontvangt u automatisch een verlenging voor de huidige licenties. Deze licenties kunt u op elk moment wijzigen of beëindigen in uw account.

Hoeveel aangiften of uitstelverzoeken kan ik versturen?

Met elke licentie kunt u onbeperkt aangiften versturen. U bent dus niet gebonden aan pakketgrootte.
Per aangifte betaalt u met credits. Een verstuurde aangifte kost 1 credit, met uitzondering van de aangifte VPB. Deze kost 10 credits.
De btw-nummer-controle en uitstelregeling belastingconsulenten zijn echter zonder credits onbeperkt te gebruiken.

Ik heb aangifte gedaan. Wanneer krijg ik reactie van de Belastingdienst?

In de regel krijgt u binnen 48 uur antwoord van De Belastingdienst. In sommige perioden is het wat drukker dan gebruikelijk. Hierdoor kan het zijn dat u wat langer moet wachten op reactie. Mocht u te lang geen reactie ontvangen kunt u contact opnemen met De Belastingdienst. Fiscaal-online.nl heeft geen inzicht in uw correspondentie met de Belastingdienst.

Het duurt lang voor mijn btw-nummers worden gecontroleerd.

De btw-nummer-controle verloopt via VIES (VAT Information Exchange System). Dit is het Europese systeem voor de uitwisseling van btw-informatie. Indien er problemen zijn op de server van VIES, of van een van de betreffende landen waar u het btw-nummer van controleert kan het zijn dat dit langer duurt. Deze problemen worden vaak vanzelf opgelost.

Hoe importeer ik gegevens bij de uitstelregeling belastingconsulenten?

In 2017 heeft De Belastingdienst een aantal wijzigingen doorgevoerd omtrent de Uitstelregeling Belastingconsulenten over 2016. Tegenwoordig moet u opgeven wat voor soort uitstelverzoek u doet. Om u daarover meer informatie te geven hebben we de wijzigingen kort uitgelegd op de pagina Wijzigingen uitstelregeling belastingconsulenten.

Kan ik mijn aangifte IB via Fiscaal-online.nl doen?

Nee. Op dit moment is het nog niet mogelijk om aangifte IB te doen. Dit zal in de toekomst mogelijk worden. Uitstel aanvragen voor de aangifte IB is wel mogelijk via de uitstelregeling belastingconsulenten.

Wilt u op de hoogte gehouden worden van de vorderingen omtrent de aangifte IB? Maak een account aan en u krijgt bericht zodra er veranderingen optreden. Uw account is gratis en vrijblijvend.

Kan ik fiscale eenheden aangeven bij de VPB?

Ja. Ook voor uw fiscale eenheden kunt u de aangifte VPB via Fiscaal-online.nl versturen.

Hoe werkt het?
Onder ‘Algemene gegevens’ geeft u aan dat u aangifte doet voor een fiscale eenheid.
De geconsolideerde balans is vervolgens beschikbaar onder ‘Belastingplichtige’. De individuele balansen van moeder- en dochtermaatschappijen zijn toegevoegd onder het kopje ‘Fiscale eenheid’.

Maak een account aan en probeer onze aangifte VPB gratis en vrijblijvend.

Hoe deponeer ik mijn aangifte bij de KVK?

In Nederland moeten onder andere bv’s, nv’s en coöperaties verplicht de jaarrekening deponeren bij de Kamer van Koophandel (KvK). Om er voor te zorgen dat u de juiste cijfers deponeert koppelen wij met verschillende aanbieders van jaarrekeningensoftware. Deze staan vermeld op de pagina Koppelingen. Vanuit deze pakketten exporteert u eenvoudig de gegevens naar Fiscaal-online.nl

Waar kan ik credits kopen?

Credits zijn beschikbaar via ‘Uw account’. Klik rechtsonder op ‘Credits bestellen.’ Uw credits zijn onbeperkt geldig en verlopen nooit. Ga naar uw account.

Wanneer krijg ik een factuur van mijn bestelling?

Als u een licentie aanschaft wordt de factuur automatisch aangemaakt. Deze ontvangt u per e-mail. Als u geen factuur in uw inbox krijgt kunt u controleren of deze tussen de ongewenste post beland is. Mocht u na een uur nog geen factuur hebben ontvangen vragen wij u vriendelijk contact op te nemen met onze helpdesk.

Welke betaalmethoden zijn er mogelijk?

Er zijn drie manieren om uw licenties bij Fiscaal-online.nl te betalen.

Automatische incasso
De gemakkelijkste manier is per automatische incasso. U vult uw IBAN-gegevens in en kunt meteen inloggen en uw aangiften verzenden.
iDeal
Met iDeal kunt u via uw eigen bank een licentie bestellen. U kunt meteen inloggen en uw aangiften verzenden. Aan het begin van het nieuwe aangiftejaar ontvangt u automatisch een factuur per e-mail.
CreditCard
Met uw Visa of Mastercard kunt u licenties bestellen. U kunt meteen inloggen en uw aangiften verzenden. Aan het begin van het nieuwe aangiftejaar ontvangt u automatisch een factuur per e-mail.

Zijn mijn gegevens veilig?

Ja. Uw gegevens worden goed beveiligd. Wij werken met gecertificeerde externe datacenters. Meer informatie hierover vindt u op de pagina beveiliging.

Hoe lang is mijn proefaccount geldig?

Uw proefaccount is onbeperkt geldig. U bent niet gebonden aan een proefperiode. U vraagt uw proefaccount zelf aan en kunt direct starten.
Als u de aangiften wilt versturen kunt u eenvoudig uw account uitbreiden onder ‘Uw account’.

Heb ik een PKIoverheid-certifcaat nodig?

Bij het doen van iedere vorm van aangifte via Fiscaal-online.nl heeft u géén PKIoverheid-certificaat nodig. Wilt u gebruik maken van de Uitstelregeling? Dan heeft u vanaf 1 maart 2018 een eigen PKIoverheid-certificaat nodig. Meer informatie vindt u hier.

Kan ik aangiften indienen voor eerdere perioden?

Ja. Elke licentie geeft recht op het doen van aangifte tot en met die periode. Aangifte over eerdere perioden kunnen ook ingediend worden, mits de Belastingdienst dat toestaat.

Voorbeeld:
In 2017 schaft u de licentie aan voor de aangifte VPB. Met deze licentie doet u aangiften vennootschapsbelasting over aangiftejaar 2014 t/m 2016.

Contact

Staat uw vraag er niet tussen? Stel deze aan de helpdesk. We zitten voor u klaar.

Neem contact op

Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 9:00-17:00 uur.

Contactgegevens

Fiscaal-online.nl
Kanaaldijk 2a
5735 SL Aarle-Rixtel
T: 088 – 6500 280
E: info@Fiscaal-online.nl

KvK: 51432846

Stel uw vraag

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.